Lando Norris rajtolhat a pole pozícióból a Formula–1-es Magyar Nagydíjon. A McLaren brit versenyzője mellől csapattársa, Oscar Piastri vághat neki a mogyoródi futamnak, amelyen Max Verstappen a harmadik helyről indulhat.
Kétszer kellett félbeszakítani az időmérőt a Hungaroringen, miután Sergio Pérez és Cunoda Juki is nagy balesetet szenvedett.
A McLaren várhatta az időmérőt a legjobb esélyekkel, ha azt nézzük, hogy Lando Norris és Oscar Piastri zárta az első két helyen a harmadik és egyben utolsó szabadedzést a Hungaroringen.
A versenyhétvége második napja egyébként jóval kellemesebb körülmények között zajlott, hiszen a pénteki kánikula továbbállt, aminek következtében a levegő és különösen az aszfalt hőmérséklete is jelentősen csökkent.
A Formula–2-es sprintfutam, illetve a királykategória kvalifikációja között ráadásul eleredt az eső Mogyoródon. Bár nagyjából fél órával a Q1 kezdete előtt nőtt a csapadék intenzitása, mire zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén, az eső szinte teljesen elállt. Ennek megfelelően az összes versenyző száraz pályára alkalmas gumikon vágott neki az időmérőnek.
Persze nem lehetett biztosan tudni, hogy mikor érkezik újabb csapadék, ezért a Q1 elején hamar forgalmassá vált a ring. Néhány perc elteltével Lewis Hamilton volt az aktuális leggyorsabb, a pálya viszont „kellően” nedves volt ahhoz, hogy a versenyzők kisebb-nagyobb megcsúszásokat mutassanak be.Logan Sargeant például az egyes kanyart nem tudta bevenni, sőt, a falat is lekoccolta, ám megúszta az esetet jelentős sérülés nélkül. Sergio Pérezről ez már nem mondató el – a mexikói ismét hibázott, ráhajtva a nyolcas kanyarban lévő rázókőre a 11-esszámú Red Bull a falnak csapódott.
Lando Norris rajtolhat a pole pozícióból a Formula–1-es Magyar Nagydíjon. A McLaren brit versenyzője mellől csapattársa, Oscar Piastri vághat neki a mogyoródi futamnak, amelyen Max Verstappen a harmadik helyről indulhat.
Kétszer kellett félbeszakítani az időmérőt a Hungaroringen, miután Sergio Pérez és Cunoda Juki is nagy balesetet szenvedett. A McLaren várhatta az időmérőt a legjobb esélyekkel, ha azt nézzük, hogy Lando Norris és Oscar Piastri zárta az első két helyen a harmadik és egyben utolsó szabadedzést a Hungaroringen.
A versenyhétvége második napja egyébként jóval kellemesebb körülmények között zajlott, hiszen a pénteki kánikula továbbállt, aminek következtében a levegő és különösen az aszfalt hőmérséklete is jelentősen csökkent.
A Formula–2-es sprintfutam, illetve a királykategória kvalifikációja között ráadásul eleredt az eső Mogyoródon.
Bár nagyjából fél órával a Q1 kezdete előtt nőtt a csapadék intenzitása, mire zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén, az eső szinte teljesen elállt. Ennek megfelelően az összes versenyző száraz pályára alkalmas gumikon vágott neki az Időmérő neki. Persze nem lehetett biztosan tudni, hogy mikor érkezik újabb csapadék, ezért a Q1 elején hamar forgalmassá vált a ring.
Néhány perc elteltével Lewis Hamilton volt az aktuális leggyorsabb, a pálya viszont „kellően” nedves volt ahhoz, hogy a versenyzők kisebb-nagyobb megcsúszásokat mutassanak be.Logan Sargeant például az egyes kanyart nem tudta bevenni, sőt, a falat is lekoccolta, ám megúszta az esetet jelentős sérülés nélkül. Sergio Pérezről ez már nem mondató el – a mexikói ismét hibázott, ráhajtva a nyolcas kanyarban lévő rázókőre a 11-es számú Red Bull a falnak csapódott.
Sergio Pérez időmérője hamar csúnya fordulatot vett. Az időmérőt félbeszakították, a kényszerszünet alatt ráadásul rákezdett az eső, ám mire újra zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén, kezdett megint elállni a csapadék.
Az utolsó percekre ismét forgalmas lett a pálya, ám továbbra sem kerültek elő a zöld oldaljelzésű intermediate abroncsok. Hamiltont végül Daniel Ricciardónak sikerült letaszítani az első helyről, kettejük mögött Max Verstappen biztosította be a továbbjutását.
Kiesett a balesetet szenvedő Pérez, nem kis meglepetésre George Russell, valamint Csou Kuan-jü, Esteban Ocon és Pierre Gasly.A Q2 elején Carlos Sainz Jr. tért vissza elsőként, és az első mért kör is a spanyol nevéhez fűződött.
A szakasz felénél Verstappen állt az élen, majd néhány percre megpihent a mezőny. Az utolsó percekre aztán mindenki újra a pályára hajtott, aminek következtében a bokszutcában, majd kint a pályán is nagy lett a forgalom. Norris végül letaszította Verstappent az első helyről, mögöttük Piastri zárta a Q2-t. Nem sokon múlt, hogy csapattársa korai kiesését követően Hamilton is idő előtt búcsúzzon, ám a hétszeres világbajnok végül bejutott a harmadik szakaszba. Ez viszont Nico Hülkenbergnek, Valtteri Bottasnak, Alexander Albonnak, Logan Sargeantnek és Kevin Magnussennek nem sikerült.
A Q3 elején a versenyzők annak tudatában lepték el ismét a pályát, hogy hamarosan újabb eső érkezhet, vagyis könnyen lehet, hogy a szakasz elején teljesített körök döntenek a pole pozíció sorsáról. Az első próbálkozások után Norris lehetett leginkább elégedett, hiszen az élről várhatta a folytatást, amelyben valóban érkezett némi csapadék, ám nem ez vethetett volna véget idő előtt az első rajthelyért folytatott csatának.
Bő két perccel a leintés előtt ugyanis Cunoda Juki törte össze csúnyán az autóját az ötös kanyarban, aminek következtében lengették a piros zászlót. Az időmérő nagyjából negyedóráig állt, ám egyes pilóták – például Verstappen – inkább kiszálltak az autójukból, és már nem tértek vissza a folytatásra.
A köridők nem javultak a hátralévő rövid időben, s a legtöbb versenyző be sem fejezte az utolsó gyors körét. A McLaren kisajátította az első sort a 39. Magyar Nagydíjra, Norris a pole-ból, Piastri pedig a második rajtkockából vághat neki a futamnak. A második sorból pedig Verstappen és Sainz.
Folytatás vasárnap 15 órakor a versennyel!
Forrás:nemzeti sport
📝Kovács Cs.Tibor📸